Teknoloji Şirketi Sahibi Telefonla Kendisini Dolandırmaya Kalkanları Nasıl Atlattı?
3 mins read

Teknoloji Şirketi Sahibi Telefonla Kendisini Dolandırmaya Kalkanları Nasıl Atlattı?

Dolandırıcılar kendilerini her gün geliştirirken, her gün uyanık olmayı getiren bir ortam yarattılar. Teknoloji şirketi sahibi Ömer Arıkan da telefonla çok bilindik bir bankanın numarasını taklit ederek kendisini dolandırmaya kalkanları nasıl atlattığını anlattı.

Dolandırıcılar hayatın her alanında kendilerine yeni bir yöntem bulmayı başarıyor. Son günlerin de gözde konusu dolandırıcılık sadece zenginlerin peşinde değil. Bankada hesabı olan herkes hedeflerinde yer alıyor.

Teknoloji şirketi kurucusu Ömer Arıkan da X’te (eski adıyla Twitter) kendisini telefonla dolandırmaya kalkanları ifşa etti. işte Arıkan’ın dolandırıcıları atlatma aşamaları?

  • Bankanın call center numarasına benzer bir telefondan ‘0505 404 03 33 numaradan’ aranıyor. 

  • Aradıkları kişiye ismiyle hitap ediyorlar. 

  • Bankada bulunan hesaptaki internet bankacılığının ele geçirildiğini iletiyorlar. 

  • TC kimlik numarasını söyleyerek güven kazanıyorlar. 

  • Sesli yanıt sistemine yönlendirerek hesabı kapatmak için internet bankacılığı parolasının girilmesini istiyorlar. Kesinlikle parolanın telefondaki kişiye söylenmemesini istiyorlar ki yeniden güven kazanıyorlar. 

  • Arıkan, parolayı hatalı giriyor.

Dolandırıcılarla görüşme şu şekilde devam ediyor:

  • Hatalı parola girdiği iletilerek yeniden girmesi isteniyor. Yine hatalı parola giriliyor. 

  • Hatalı girildiğini tekrar ederek, alternatif yol olarak ‘banka kart şifresini girmesi’ isteniyor. 

  • Sesli yanıt sisteminde kredi kart şifresini yine hatalı olarak giriyor.

  • Bu şifrenin de hatalı olduğu iletiliyor ve tüm hesapları kapattıklarını, en yakın şubeye gitmesi gerektiği söylenerek görüşme sonlanıyor.

Arıkan, “İstediklerini yapsaydım, internet bankacılığında parola ve TC Kimlik numaramı girdikten sonra, sms doğrulama veya mobil bildirim yollayarak ona da onay vermemi isteyeceklerdi ve internet bankacığıma giriş yapmayı başarmış olacaklardı” diyor.

Son olarak da sıralıyor: 

  • Herkesin TC kimlik numarası ellerinde,

  • Herkesin isim ve banka bilgilerine sahipler,

  • Dolandırıcı olduklarından şüphelenmememiz için dolandırıldığımızı söylüyorlar,

  • İşlemin acil olduğuna ikna ederek, bizi düşündürtmeden bilgi almaya çalışıyorlar. Sakince düşünen kişi oyuna gelmeyecektir.

  • Dolandırıcılar bizimle ilgili her bilgiye sahip, dolayısıyla gerçekten dolandırıcı olup olmadıklarını anlamak için kendimiz ile ilgili bilgi istemek akıllıca olmayacaktır.

“Gerçekten bankadan arıyorlarsa ve gerçek bir dolandırıcılığı engellemek istiyorlarsa ne yapmalıyız?”

Telefonu kapatarak doğrudan bankanın çağrı merkezi aranmalı ve bu yoldan ilerlenmeli. Bankanın çağrı merkezi numarası, Google’dan değil, kredi ya da banka kartı üzerinden bulunmalı.

‘Arayan numara kimin?’ diye sorgulayan Arıkan, ‘Suriyeliler üzerinden kolayca açıyorlar’ derken, ‘Bu numaradan dolandırıcıya ulaşamaz mıyız?’ sorusuna da ‘Bir 5 dakika sonra arayıp, kontrol ettim, numara iptal olmuştu’ diye iletiyor.

Yaşanan durumun tek bir banka ile sınırlı olmadığını, herkesin çalıştığı banka bilgisinin bulunduğunu da ekliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir